I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.suspiro.pl
prowadzony jest przez Wojciecha Millera, prowadzącego działalność gospodarczą
pod firmą Wojciech Miller, ul. Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357 Łódź, NIP:
7282789828, REGON: 101405374, posiadającego wpis w Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, adres poczty elektronicznej: sklep@suspiro.pl
oraz numer telefonu kontaktowego: +48 509402916
2. Definicje:
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień tygodnia taki jak poniedziałek,
wtorek, środa, czwartek i piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w niniejszym Sklepie
Internetowym, który umożliwia utworzenie Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna w postaci
interaktywnego formularza dostępnego w Sklepie Internetowym, który umożliwia
złożenie Zamówienia, szczególnie w drodze dodania Produktów do wirtualnego
koszyka oraz sprecyzowanie warunków Umowy Sprzedaży, w szczególności sposobu
dostawy i płatności.
KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, a w wypadkach przewidzianych w ustawie także osoba fizyczna
posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych albo osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
KONSUMENT - osoba fizyczna zawierająca Umowę cywilnoprawną ze
Sprzedawcą w celach, które nie są bezpośrednio związane z prowadzoną przez nią
działalnością gospodarczą lub wykonywaną działalnością zawodową oraz osoba
fizyczna zawierającą Umowę ze Sprzedawcą, która jest bezpośrednio związaną z
jej działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, w szczególności wynikającego z charakteru i
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
KONTO – Usługa Elektroniczna w postaci oznaczonego indywidualną
nazwą (loginem) i hasłem określonym przez Usługobiorcę zbioru zasobów w teleinformatycznym
systemie Usługodawcy, w którym to gromadzone są dane przekazane przez
Usługobiorcę oraz wiadomości i informacje o złożonych przez Usługobiorcę
Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
LOGIN – indywidualna nazwa wybrana przez Klienta podczas
Rejestracji, która wraz z wybranym przez Klienta Hasłem zapewnia dostęp do
Konta Klienta;
NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa
dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty
elektronicznej e-mail, umożliwiająca wszystkim korzystającym z niej
Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści zawierających
informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca lub mogąca być
przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy prowadzony przez
Usługodawcę dostępny pod adresem internetowym: www.suspiro.pl.
SPRZEDAWCA – Wojciech Miller, prowadzący działalność gospodarczą
pod firmą Wojciech Miller,
ul. Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357 Łódź, NIP: 7282789828, REGON: 101405374,
posiadającego wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, adres poczty elektronicznej: sklep@suspiro.pl oraz numer telefonu
kontaktowego: +48 509402916.
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu
cywilnego, zawierana lub zawarta między Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem
środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego
dostępnego pod adresem www.suspiro.pl.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną
przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy z wykorzystaniem środków porozumiewania
się na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem
www.suspiro.pl.
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych w ustawie także osoba fizyczna
posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych albo osoba prawna albo jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
USŁUGODAWCA – Wojciech Miller, prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą Wojciech Miller,
ul. Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357 Łódź, NIP: 7282789828, REGON: 101405374,
posiadającego wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
adres poczty elektronicznej: sklep@suspiro.pl oraz numer telefonu kontaktowego:
+48 509402916.
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą
Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu ze Sprzedawcą.
3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów,
jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że poszczególne
postanowienia Regulaminu stanowią inaczej.
4. Administratorem przetwarzanych danych osobowych w Sklepie
Internetowym w związku z realizacją usług, zawartych umów i postanowień
niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach,
przez okres czasu i zgodnie z zasadami i podstawami wskazanymi w polityce
prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego.
II. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi
Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
1.1. Konto – korzystanie z niniejszej usługi możliwe jest po łącznym
wykonaniu dwóch kolejnych działań przez Usługobiorcę. Pierwszym działaniem jest
wypełnienie Formularza Rejestracji. Drugim działaniem jest kliknięciu pola
„Zapisz”. W Formularzu Rejestracji konieczne jest podanie przez Usługobiorcę
danych Usługobiorcy takich jak: imię i nazwisko lub nazwa firmy, hasło i adres
poczty elektronicznej.
1.1.1. Usługa Elektroniczna „Konto” świadczona jest nieodpłatnie
co do zasady przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w dowolnej
chwili i bez podania przyczyny do usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego
żądania do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@suspiro.pl
lub też pisemnie na adres: Wojciech Miller. ul. Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357
Łódź.
1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie
z Formularza Zamówienia ma początek w chwili dodania przez Klienta dowolnego, pierwszego
Produktu do elektronicznego koszyka dostępnego w Sklepie Internetowym. Złożenie
Zamówienia ma miejsce po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch następujących po
sobie kroków: 1) wypełnieniu Formularza Zamówienia oraz 2) kliknięciu na
stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola
„Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu Usługobiorca ma możliwość dowolnej
modyfikacji wprowadzanych przez siebie danych, zgodnie z wyświetlanymi
komunikatami oraz informacjami na stronie Sklepu Internetowego. W Formularzu
Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta następujących danych odnoszących
się do Klienta:
- imię i nazwisko/nazwa firmy,
- adres (ulica, numer domu/mieszkania,
kod pocztowy, miejscowość, kraj),
- adres poczty elektronicznej,
- numer telefonu kontaktowego;
oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży:
- Produkt lub Produkty,
- ilość Produktów,
- miejsce i sposób dostawy Produktu/ów,
- sposób płatności
- wypadku Klientów niebędących
konsumentami niezbędne jest także podanie firmy (nazwy) oraz numeru NIP.
1.2.1. Usługa Elektroniczna „Formularz Zamówienia” świadczona
jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą
złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
1.3. Newsletter – korzystanie z usługi elektronicznej „Newsletter”
następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widniejącej na stronie Sklepu
Internetowego adresu poczty elektronicznej Usługobiorcy, na który będą
przesyłane kolejne wydania Newslettera i kliknięciu znajdującego się obok pola
„Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie
odpowiedniego okienka podczas zakładania nowego Konta. W w/w przypadku z chwilą
utworzenia nowego Konta, Usługobiorca rozpoczyna korzystanie z usługi
elektronicznej Newsletter.
1.3.1. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest przez
czas nieoznaczony, nieodpłatnie. Usługobiorca może w dowolnym momencie i bez
podania przyczyny, zrezygnować z usługi elektronicznej Newsletter poprzez
wysłanie stosownego oświadczenia do Usługodawcy za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@suspiro.pl lub też pisemnie na adres: Wojciech
Miller, ul. Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357 Łódź.
2. Wymagania techniczne niezbędne do prawidłowej współpracy z
systemem teleinformatycznym, z którego korzysta Usługodawca:
1) komputer, laptop, smartphone lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu;
2) dostęp do poczty elektronicznej;
3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i
wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i
wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej,
Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;
4) zalecana jest do prawidłowego wyświetlania produktów minimalna
rozdzielczość ekranu w wielkości 1024x768 pikseli;
5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu
plików Cookies oraz obsługi Javascript.
3. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu
Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, poszanowania dóbr
osobistych, a także praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz
osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania wszelkich danych zgodnie
ze stanem faktycznym. Usługobiorcę nie może dostarczać treści bezprawnych.
4. Postępowanie reklamacyjne dotyczące świadczonych Usług
Elektronicznych:
4.1. Reklamacje związane z świadczonymi przez Usługodawcę Usług
Elektronicznych oraz inne reklamacje związanie z działaniem Sklepu
Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, uregulowana w
niniejszym Regulaminie) Usługobiorca może składać we wskazanych formach i
sposobach:
4.1.1. za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie
elektronicznej na adres: sklep@suspiro.pl.
4.1.2. pisemnie na adres: Wojciech Miller, ul. Kosynierów
Gdyńskich 37, 93-357 Łódź
4.2. Usługobiorca w opisie reklamacji powinien zawrzeć
następujące informacje, których to zawarcie ma na celu przyspieszenie i
ułatwienie rozpatrzenia reklamacji, nie na skuteczność tego postępowania:
1) żądanie Usługobiorcy i jego stanowisko,
2) wszelkie okoliczności i informacje dotyczące reklamacji oraz
jej przedmiotu, a w szczególności daty i rodzaju nieprawidłowości,
3) danych kontaktowych podmiotu składającego reklamację.
4.3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od
dnia jej złożenia, a w przypadku gdy reklamacja zostanie złożona przez
konsumenta - w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
III. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży Produktu między Sprzedawcą a
Klientem następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia przy
wykorzystaniu Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. II
ppkt. 1.2 niniejszego Regulaminu.
2. Cena Produktu widoczna na stronie Sklepu Internetowego wyrażona
jest w złotych polskich i zawiera wszystkie należne podatki (cena brutto).
2.1. O kosztach dostawy (w tym opłatach za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe), o łącznie cenie Produktu/ów oraz o innych
kosztach, a w przypadku, gdy istnieje niemożność ustalenie ich wysokości – o
obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronie Sklepu
Internetowego podczas składania Zamówienia, w tym również w memencie składania
oświadczenia woli przez Klienta dotyczącego związania się Umową Sprzedaży.
3. Zawarcie Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym przy
wykorzystaniu Formularza Zamówień
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem
następuje po wcześniejszym złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym
zgodnie z pkt. II ppkt. 1.2 Regulaminu.
3.2. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez
Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia Zamówienia. W
przypadku akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę, Sprzedawca przesyła na podany
przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do
realizacji. Informacja o przyjęciu Zamówienia do realizacji jest oświadczeniem
Sprzedawcy o zaakceptowaniu Zamówienia, z tą też chwilą zostaje zawarta Umowa
sprzedaży.
3.3. Realizacja wszystkich zamówień złożonych
przez Klienta jest uzależniona od dostępności produktów. Sprzedający zastrzega
sobie prawo do nieprzyjęcia zamówienia, w szczególności w sytuacji, gdy:
1) produkt jest niedostępny lub nie
znajduje się w magazynie;
2) podane przez Klienta informacje są
niepoprawne lub nie można ich zweryfikować;
3) zamówienie zostało oznaczone przez
nasz system zabezpieczeń jako zamówienie nietypowe lub możliwe oszustwo;
4) Klient działa w charakterze
odsprzedawcy;
5) wystąpił błąd w cenie wyświetlanej w
Sklepie Internetowym;
6) nie jest możliwe doręczenie
zamówienia na podany przez Klienta adres;
7) występują wydarzenia losowe poza
kontrolą Sprzedającego.
3.4. Udostępnienie Klientowi, utrwalenie
i zabezpieczenie treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje w drodze udostępnienia
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie
Klientowi wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie wskazane powyżej. Treść
Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie
informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
IV. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI
1. Klient może dokonać płatności za produktu nabyte przez niego
na podstawie Umowy Sprzedaży w następujący sposób:
1.1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
1.2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
1.3. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za
pośrednictwem serwisu https://poland.payu.com/ (dalej jako PayU).
1.3.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i
kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem
serwisu PayU. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
1.3.1.1. PayU – spółka PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu
(adres siedziby: ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań), wpisany do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000274399, NIP: 7792308495,
REGON: 300523444.
2. Termin płatności:
2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem,
płatności elektronicznych lub płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest
do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy
odbiorze osobistym, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy
odbiorze przesyłki.
V. SPOSOBY, KOSZT I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
1. Dostawa Produktów możliwa jest tylko na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Dostawa kupionego przez Klienta Produktu jest odpłatna, chyba
że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Wszystkie koszty dostawy Produktu (w tym
opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na
stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej o nazwie „Dostawa i
płatność” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia
przez Klienta woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
4. Sprzedawca udostępnia Klientowi do wyboru niżej wskazane
sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
4.1. Przesyłka kurierska.
5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 Dni Roboczych
od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, przy czym w przypadku Klientów niebędących
Konsumentami, czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia, w którym
Sprzedawca otrzymał całkowitą płatność uwzględniającą cenę wszystkich nabytych
od niego Towarów, kosztów wysyłki oraz ewentualnie innych kosztów, które Klient
jest zobowiązany ponieść na jego rzecz w związku z zawartą Umową sprzedaży. W
przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest
najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 10 Dni Roboczych.
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący
sposób:
5.1. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy
się od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu,
Produkt będzie gotowy do odbioru w terminie do 5 Dni Roboczych. O gotowości
Produktu do odbioru Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę. Początek
biegu w/w terminu liczy się w następujący sposób:
1) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem,
płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku
bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
2) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy
odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
VI. REKLAMACJA PRODUKTU PRZEZ KONSUMENTA
1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczania na rzecz Klienta
Towarów wolnych od wad.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towarów z
uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów Kodeksu cywilnego
dotyczących rękojmi za wady (art. 556 i następne Kodeksu cywilnego) i ustawy z
dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta przykładowo:
3.1. za pośrednictwem formularza reklamacyjnego, dostępnego po zalogowaniu
się na stronie suspiro.pl;
3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@suspiro.pl,
3.3. pisemnie na adres: Wojciech Miller, ul. Kosynierów
Gdyńskich 37, 93-357 Łódź.
4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać przyczynę złożenia
reklamacji, określać żądanie Klienta oraz informacje niezbędne do
zidentyfikowania zamówienia. Zgłoszenie powinno zawierać aktualne dane Klienta.
5. Sprzedawca ustosunkowuje się do żądania Klienta niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia
reklamacji.
6. Klient, korzystający z uprawnień tytułu niezgodności towaru z
umową, jest obowiązany dostarczyć Produkt na adres: Wojciech Miller, ul.
Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357 Łódź. W przypadku Klienta będącego konsumentem
koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca.
VII. REKLAMACJA PRODUKTU PRZEZ OSOBĘ NIE BEDĄCĄ KONSUMENTEM.
1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczania na rzecz Klienta
Towarów wolnych od wad.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towarów z
uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów Kodeksu
cywilnego dotyczących rękojmi za wady (art. 556 i następne Kodeksu cywilnego).
3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta przykładowo:
3.1. za pośrednictwem formularza reklamacyjnego, dostępnego po
zalogowaniu się na stronie suspiro.pl;
3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: sklep@suspiro.pl,
3.3. pisemnie na adres: Wojciech Miller, ul. Kosynierów Gdyńskich
37, 93-357 Łódź.
4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać przyczynę złożenia
reklamacji, określać żądanie Klienta oraz informacje niezbędne do
zidentyfikowania zamówienia. Zgłoszenie powinno zawierać aktualne dane Klienta.
5. Sprzedawca ustosunkowuje się do żądania Klienta niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia
reklamacji.
6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności
towaru z umową, jest obowiązany dostarczyć Produkt na adres: Wojciech Miller,
ul. Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357 Łódź. W przypadku Klienta niebędącego
konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Klient.
VIII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ ORAZ REGUŁY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
1. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
1.1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego
sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
1.2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a
Sprzedawcą;
1.3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia
sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod
przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800
007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl;
1.4. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma
ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem
kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
2. Więcej szczegółowych informacji dotyczących możliwości
skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
IX. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania
przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do
zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź
skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie
Sklepu Internetowego.
3. Bieg terminu 14 dni do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
3.1. dla umowy, w wykonaniu której
Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności
(np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy,
która:
1) obejmuje wiele Produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części;
2) polega na regularnym dostarczaniu
Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów.
3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone
w przypadku:
a) świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę
za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od Umowy;
b) Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
c) Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający
szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
e) Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) Umowy, w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
g) Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
h) Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do
niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument
żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
i) Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
j) Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
k) Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych
niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii,
usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
l) Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po
poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa
jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres
Sprzedawcy.
7. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi
zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla
Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od
Klienta.
8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
9. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że
Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
X. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte
dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić
bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem
żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami, Sprzedawca ma
prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania
przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta
sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem
zostaje wyłączona.
5. W wypadku Klientów nie będących konsumentami, Sprzedawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi
stosownego oświadczenia.
6. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego
konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w
ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do
wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie
więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe
szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem.
7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a
Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu
ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w
języku polskim.
2. Sposób i możliwość zmiany Regulaminu:
2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn, między innymi: zmiany sposobów dostaw i
płatności, zmiany nazwy, siedziby i innych danych Sprzedawcy/Usługodawcy, zmiana
przez Sprzedawcę oprogramowania, zmiana
polityki marketingowej Sprzedawcy, - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu
umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zastosowanie
mają zasady określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie
mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
4. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w
państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta zawierającego umowę z
Usługodawcą/Sprzedawcą, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
Usługodawca/Sprzedawca gwarantuje w takim wypadku konsumentowi ochronę
przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO
USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy)
– Adresat: Wojciech Miller, ul. Kosynierów Gdyńskich 37, 93-357
Łódź
– Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy: .....................
– Data zawarcia umowy: ..............
– Imię i nazwisko:
...................
– Adres:
...................
– Podpis:
..................
– Data:
....................